dane adresowe: Gaj 1, 97-570 Przedbórz, tel. 44 781 52 07
ROK 2018

KALENDARIUM WYDARZEŃ ŚDS W ROKU 2018

06.12.2018 – Wyjazd do MDK w Przedborzu. W mikołajkowy dzień uczestnicy wraz z terapeutami udali się do Miejskiego Domu Kultury w Przedborzu. W pierwszej części wzięli udział w projekcji filmu: „Renifer Niko ratuje święta”, natomiast w drugiej mieli okazję obejrzeć wernisaż „ginące krajobrazy” pana Arkadiusza Konaszewskiego. Mogli podziwiać piękne prace przedborzanina, który od wielu lat mieszka poza granicami naszego miasta.

30.11.2018 – Andrzejki w ŚDS. Jak co roku w naszym Ośrodku odbyła się zabawa andrzejkowa. Uroczystościom towarzyszyły: zabawy przy muzyce, wspólne tańce, wróżby oraz słodki poczęstunek.

kuli_2.jpg kuli_2.jpg

28.11.2018 – Przyjazd krakowskiej grupy teatralnej. Tym razem progi ŚDS zaszczyciła krakowska grupa teatralna „Bazil Cogito”. Pan Grzegorz Królicki przedstawił sztukę pt.: „Darz Bór”, w której zaprezentował uczestnikom broń myśliwską – jej ewolucję na przestrzeni wieków od czasów prehistorycznych, po obecne czasy. Obejrzeliśmy również prezentację zwierząt łownych i ptaków. Niesamowitym przeżyciem dla wielu uczestników była możliwość obejrzenia i dotknięcia wszystkich eksponatów, a także strzelania z broni do tarczy pod czujnym okiem prowadzącego.

09.11.2018 – Wyjazd do parku Tadeusza Kościuszki. W tym dniu grupa uczestników udała się do parku Tadeusza Kościuszki, by wraz z terapeutami i innymi wziąć czynny udział w uroczystych obchodach 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. O godzinie 11:11 wspólnie odśpiewaliśmy 4 zwrotki Hymnu Narodowego – „Rekord dla Niepodległej”.

17-18.10.2018 – Jesienne porządki. Korzystając z pięknych uroków październikowej aury przeprowadziliśmy porządki na placu Ośrodka. Zagrabiliśmy liście oraz zamiataliśmy teren przed budynkiem.

10.10.2018 – Wycieczka Sandomierz. Tego dnia uczestnicy wraz z opiekunami udali się do pięknie położonego miasta Sandomierza.  Po drodze odwiedziliśmy jeden z najstarszych w Polsce dębów, chroniony prawem, jako pomnik przyrody – „Dąb Bartek”. Po przybyciu w docelowe miejsce, spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po mieście i przedstawiła historię miasta. Zwiedziliśmy Rynek, Ratusz, Zamek Królewski oraz zabytkowe kamieniczki, a następnie odwiedziliśmy Zbrojownię Rycerską. Uczestnicy mieli możliwość zobaczenia średniowiecznych hełmów, mieczy, armat, a także przymierzenia zbroi oraz historycznych strojów. Otrzymali masę cennych informacji historycznych przeplatanych legendami i zabawnymi historyjkami. Kolejno byliśmy z wizytą w Świecie Ojca Mateusza
- słynnego muzeum, w którym największą atrakcją okazały się być figury przedstawiające główne postacie tytułowego serialu oraz scenografie i rekwizyty filmowe. Ostatnią atrakcją wycieczki był rejs statkiem po Wiśle, podczas którego mogliśmy zachwycać się cudownym krajobrazem Sandomierza.  Mieliśmy okazję zjeść tradycyjny obiad w jednej z restauracji w zabytkowej kamienicy sandomierskiego rynku. Wycieczka dostarczyła uczestnikom wielu wrażeń i niezapomnianych wspomnień. Wróciliśmy w dobrych nastrojach.

spektakl1 spektakl1spektakl1 spektakl1 spektakl1

09.10.2018 – Ognisko w ŚDS. Ciepła pogoda zachęciła nas do spędzenia dnia na świeżym powietrzu.  Wspólnie przygotowaliśmy ognisko. Skonsumowaliśmy upieczone kiełbaski i ziemniaczki oraz uprzednio przygotowane sałatki, spalając kalorie przy licznych zabawach ruchowych i tanecznych dostosowanych
do możliwości uczestników. Oby więcej takich radosnych chwil.

05.10.2018 – Wyjazd do MDK w Przedborzu i Muzeum Ludowego. Tego dnia przybyliśmy
do Miejskiego Domu Kultury w Przedborzu, by obejrzeć wystawę Pana Mariusza Gosławskiego „Pejzaż kawą malowany”. Uczestnicy z zaciekawieniem przyglądali się technice wykonanych obrazów. Korzystając z okazji obejrzeliśmy inne prace wykonane przez dzieci” Jesienna natura”, „Słoneczniki”, Wspomnienia z wakacji”. Następnie udaliśmy się do miejscowego Muzeum Ludowego, w którym dyrektor Pan Tadeusz Michalski przybliżył historię kultury ludowej miasta i okolic oraz tutejszej społeczności żydowskiej. Uczestnicy mogli podziwiać zgromadzone tam eksponaty etnograficzne i historyczne. które były inspiracją dla naszych uczestników do wykonania prac plastycznych o podobnej tematyce.

spektakl1

06.09.2018 – Grill. Środowiskowy Dom Samopomocy w Gaju zorganizował dla swoich uczestników grilla. Obok kiełbasek i kaszanek, nie zabrakło także sałatek i innych smakołyków. Nie obyło się również bez licznych zabaw i konkursów, śpiewów i tańców przy rytmach dobrej muzyki. Słoneczna aura
oraz wszechobecna zieleń, sprzyjała dobremu samopoczuciu i świetnej zabawie.

07.06.2018 – Wyjazd na cmentarz Parafialny. Tego dnia odwiedziliśmy grób jednego z naszych zmarłych uczestników, by przez modlitwę i zapalenie zniczy uczcić jego pamięć.

11.05.2018 – Wyjazd do Biblioteki Miejskiej w Przedborzu. W XV edycji „Tygodnia Bibliotek” pod hasłem „(DO)WOLNOŚĆ CZYTANIA”. Spotkanie nawiązywało do obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę, nieskrępowanego czytelnictwa oraz nieograniczonego dostępu do dziedzictwa kulturowego, organizowanym w dniach od 08 do 15 maja 2018r. Nie mogło zabraknąć uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Gaju. Wraz z opiekunami udali się do Biblioteki Publicznej im. Marii Konopnickiej w Przedborzu, by w pierwszej części spotkania wysłuchać książek przeczytanych przez Panią Małgorzatę Błaszczyk z Miejskiego Domu Kultury w Przedborzu, a następnie wziąć udział w zajęciach plastycznych. Do Ośrodka uczestnicy wrócili w bardzo dobrych humorach, który towarzyszył im do końca dnia.

kuli_1.jpg kuli_1.jpg

12.04.2018 – WYJAZD DO PARKU W PRZEDBORZU. Grupa uczestników wraz z opiekunami udała się do zrewitalizowanego parku w Przedborzu przy ul. Trytwa. Tam spędziliśmy przemiły dzień
na świeżym powietrzu. Pobytowi towarzyszył wspólny śpiew, dużo śmiechu, liczne zabawy oraz słodki poczęstunek.

21.03.2018 – Palenie słowiańskiej bogini. Uczestnicy naszego Domu spalili kukłę Marzannę – symbol zimy i śmierci na znak przywołania wiosny, zrzucenia ciepłych ubrań i przyniesienia dobrych plonów
w danym roku.

spektakl1

09.03.2018 – Spektakl „Kobietki cd”. W naszym Ośrodku kolejny raz gościliśmy krakowską grupę teatralną, która w żartobliwy sposób przedstawiła naszym uczestnikom sztukę pt. „Kobietki cd”, wprowadzając ich w dobry nastrój i świetną atmosferę.

spektakl1 spektakl1

08.03.2018 – „Być kobietą...” - „świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów”. Dzień kobiet,
to szczególny dzień, w czasie którego możemy podziękować naszym wszystkim paniom, za to, że po prostu są, za ich pomoc, dobre rady, uśmiech i heroiczną pracę każdego dnia. Święto to o bardzo długiej tradycji, obchodzone corocznie 8 marca zostało również uczczone w ŚDS w Gaju. Tego dnia odwiedził nas ze słodką niespodzianką Burmistrz Miasta Przedborza – Pan Miłosz Naczyński. Tegoroczne obchody święta kobiet były wyjątkowe.

spektakl1

13.02.2018 – „Tanecznym krokiem w ramach terapii”, czyli bal walentynkowo – ostatkowy. Wspólny dancing przy skocznej i rytmicznej muzyce połączony z konkursami i zabawami.

13643814_1104724192921960_430589367_n.jpg 13643814_1104724192921960_430589367_n.jpg 13643814_1104724192921960_430589367_n.jpg

08.02.2018 – „TŁUSTY CZWARTEK”. Jak co roku w naszym Ośrodku ucztowaliśmy zapusty. Nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku w postaci tradycyjnych pączków.

spektakl1spektakl1

04.01.2018 – Wizyta duszpasterska w Ośrodku – chwila zadumy, modlitwa.